• MESAJ OLUŞTURMA
  • MESAJ TAKİP

Sık Sorulan Sorular

Bilgi İşlem Müdürlüğü

Evimiz Parkın yanında ancak internete evden giremiyorum?
Hizmetimiz evlere değil parklara verilmektedir, şayet parkta internete giremiyorsanız yardımcı olalım.

Emlak ve İstimlak Müdürlüğü

Emlak Beyanı ne zaman verilir?
Tapu edinim tarihi itibari ile 3 ay içerisinde beyan verilmesi gerekir.
Beyan için gerekli belgeler nedir?
Şahıslar için ;tapu fotokopisi kimlik fotokopisi ,açık adres ,telefon bilgisi ,
Şirketler için : tapu fotokopisi, vergi levhası ,ticari sicil gazetesi ,şirket yetkilisi kimlik fotokopisi, açıkadres ,telefon bilgileri,
Emlak vergi ödeme dönemleri nedir?
Vergi
01 ocak - 31mayıs 1. taksit
01 haziran-30 kasım 2. taksit
Emlak vergimi nasıl öderim?
Posta çeki hesapı: 226756 (Belediyemizden emlak vergi borç miktarını öğrenip )
Ziraat Bankası : TR 600 001 000 731 496 147 92 5001 (Belediyemizden emlak vergi borç miktarınıöğrenip )
Online Ödeme : https://ebelediye.sincan.bel.tr.
Anlaşmalı olduğumuz bankalardan (Halk bankası) ödeme yapılabilir
Emlak Vergisinde yıllık artış oranı nedir?
Maliye Bakanlığı tarafından açıklanan yeniden değerleme atış oranına göre Aralık ayının son günü vergi tahakkuk eder.
Arsa,bina ,arazi rayiç değeri nedir?
Sistemde ki kayıtlardan sorgulama yapılarak
Emlak vergisi neye göre tahakkuk eder?
Emlak vergisi toplam rayiç değer üzerinden binalarda binde 2 , işyerlerinde binde 4, arsalarda binde 6,arazilerde binde 2 oranında vergilendirilmektedir.
Emekliyim Emlak Vergi Muafiyetinden nasıl faydalanabilirim?
(a)Emekli aylığımın dışında başka bir gelir olmayacak
(b) Türkiye sınırları içinde hisseli veyatam mülkiyet kapsamında brüt yüz ölçümü 200 m 2 yi geçmeyen tek meskenimden başka meskenbulunmayacak ‘’verasetten gelen köy evi dahi olsa ‘’
(c) Evini kiraya vermediği sürece adına kayıtlımeskende daimi ikamet etmesi gerekmektedir. Müracaat için ptt den alınacak olan e-devlet şifresi veşahsen başvuru gerekmektedir.
Şehit yakınıyım ya da gaziyim emlak vergisinden nasıl muaf olurum?
Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüz ölçümü 200 m 2 yigeçmeyen tek meskenimden başka mesken kaydı bulunmayacaktır. Müracaat için şehit yakınıolduğuna dair belge , gaziler için gazi kimlik belgesi ve şahsen başvuru gerekmektedir.
Engelli muafiyet işlemi için gerekli şartlar nedir?
Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüz ölçümü 200 m 2 yigeçmeyen tek meskenimden başka mesken kaydı bulunmayacaktır. Müracaat için engelli olduğunadair sağlık raporu ve şahsen başvuru gerekmektedir.
Gayrimenkul satışı için rayiç belgesini (temiz kağdı, borcu yoktur yazısı) alıcı ya da emlakçı alabilir mi ?
Tapu sahibinin bizzat kendisi ya da vekâlet verdiği kişi alabilir.
Emlak beyan kaydını internet üzerinden yapabilir miyim?
İnternet üzerinden emlak vergisi ödeme dışında herhangi bir işlem yapılamamaktadır.
Kira gelir beyanı için rayiç bedeli öğrenebilir miyim?
Sistemden bakılarak mevcut yılın değil bir önceki yılın rayiç değeri söylenmelidir.
Sincan dışında ikamet ediyorum emlak beyan bildirimimi nasıl yapabilirim?
Emlak beyan bildirimi için istenilen bilgi ve belgeleri posta yoluyla,faxla yada mail yolu ile göndermeleri halinde kayıt altına alınacaktır.
Emlak vergi borcunu ödemiştim ancak halen kayıtlarda emlak vergi borcum görünüyor neden?
Emlak servisindeki ilgili personele yönlendirilmesi gerekmektedir.
Emlak vergi borcum çıkmıyor neden?
Emlak servisindeki ilgili personele yönlendirilmesi gerekmektedir.
Emlak vergi borcumu kredi kartı banka ya da posta ile ödemiştim vergi borcum halen görünüyor neden?
Emlak servisindeki ilgili personele yönlendirilmesi gerekmektedir.
Emlak vergi borcum bir önceki ödediğim vergiden fazla neden?
Emlak servisindeki ilgili personele yönlendirilmesi gerekmektedir.
Emlak vergi borcumu mayıs ayında değil de kasımda hepsinin ödemesini yapabilir miyim?
Emlak vergi borcunun ilk taksit vadesi 01 ocak-31 mayıs olduğundan bu tarihten sonraki ödemelerde gecikmeli olarak ödeme yapılır.
Saraycık Kentsel Dönüşüm Ne aşamada?
Muvafakat görüşmeleri tamamlandı, Tapuda devir işlemleri sona erdi, Kamulaştırma işlemleri hala devam ediyor.
(TOKİ) Toplu Konut İdaresi Başkanlığından Daire satın alabilirmiyiz ,nasıl müracaat edeceğiz?
Saraycık Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi Kapsamında Dairelerin satış usulleri Toki Başkanlığı tarafından ilgili banka aracılığıyla yapılacaktır satış zamanlarını Toki belirleyecektir, şu aşamada henüz talep toplamamaktadır, Satışları Toki’nin internet sitesinden takip edebilirsiniz.
İmarlı arsaların tapuları ne zaman verilecek?
Tapu Müdürlüğündeki hisse hatalarının düzeltilmesinden ve parselasyon askı süresinden sonra tapu dağıtımı için hak sahipleri bilgilendirilecektir.
Saraycık Kentsel Yenileme Projesi kapsamında Kira Yardımı Var mı,ne zaman verilecek?
Saraycıkta konutu olan ev anlaşması yapan hak sahiplerine Toki tarafından kira yardımından faydalanacaktır. İlgili fizibilite çalışmaları devam ediyor. Ne zaman verileceği konusunu Belediye internet sitesinden takip edebilirsiniz.
Toki ile yapılan anlaşmamız 2+1 daire idi 3+1 olarak değiştirebilir miyim?
Konutların tamamı dağıtıldığı için bu aşamada mümkün değildir, teslim aşamasına gelindiğinde Toki Başkanlığı uygun bulursa değiştirebilir.
Saraycık Kentsel Yenileme Projesi iptal edilirmi, iptal edilmezse ne zaman tamamlanacaktır?
Saraycık Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesinin iptal edilmesi söz konusu değildir. Projeye ait işlemler hızla devam etmektedir. Kanunda ihale süreleri bellidir, fiziki olarak inşaatlar başlamıştır, İlgili sürelerde proje tamamlanacaktır.
Belediye hissesi satın almak için ne yapmam gerekiyor?
• Dilekçe ile evrak kayıt a müracaat ederek gerekli evrakları tamamlayarak
• Takyidatlı Tapu tescil belgesi aslı
• Muvafakatname(hissedarlardan birinin parseldeki hissemizi almak istememesi durumunda noterden vereceği belge)
• Vekaletname(Hissedarların işlemlerin takibi için vekaleten hareket edilmesi durumunda dilekçeye eklenecek)
• İsteklilerin şirket olması durumunda, imza sirküsü örneği,ticaret odası sicil kaydı
• Satın alma isteminde bulunanların tc nolu kimlik fot.
• Dilekçe ve 2016 yılı kıymet takdir hizmet bedeli Emlak İstimlak Müdürlüğüne müracat edilerek ödenecektir.
Belediye’den Tam Parsel Almak için ne yapmam gerekiyor?
Belediyemiz mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı 2886 sayılı İhale Kanununa göre yapılmaktadır. Satış yapılacak gayrimenkullerimiz Belediyemiz internet sitesinden ilan edilmektedir.
Ulubatlı Hasan Mahallesindeki Kentsel Dönüşümün yeniden yapılması planlanıyor mu?
17.03.2015 tarih ve 9850 sayılı TOKİ Başkanlığı oluru ile Sincan İlçesi Ulubatlı Hasan Mahallesinin 62 Hektar yüzölçümlü alanda ilan edilen Gecekondu Önleme Bölgesi sınırı ve Ulubatlı Hasan Mahallesi Kentsel Yenileme Projesi iptal edilmiştir. Söz konusu bölge ile ilgili şimdilik planlanan bir proje çalışması bulunmamaktadır.
Belediyeye ait büfe yada yer kiralamak istiyorum ne yapmam gerekiyor?
Belediyemiz tarafından büfe tahsisi yapılmamaktadır. Büyükşehir Belediyesi yetkisinde bulunan Cadde ve Bulvarlar üzerindeki büfe yeri talepleri için Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile irtibata geçilmesi gerekmektedir. Sincan Belediyesi bünyesindeki yer tahsisleri için Dilekçe ile müracaatta bulunulması gerekmektedir. Yasal süresi içinde gerekli cevaplandırmalar yapılacaktır.

Fen İşleri Müdürlüğü

Kaldırım Talepleri
Genişliği 12 metre ve üzeri olan caddeler Büyükşehir Belediyesi, genişliği 12 metre altında olan sokaklar ise Sincan Belediyesi yetkisinde karşılanmaktadır.

Genişliği 12 m üzeri yollarda tüm yeni kaldırım talepleri için Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığına veya ALO 153'e müracaat edilmelidir.

Genişliği 12 üzeri yollarda kaldırım tamirat talepleri için, mevcut kaldırım kilittaşı ise Belediyemize, bazalt taş ise Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği Daire Başkanlığına veya ALO 153'e müracaat edilmelidir.

Genişiliği 12 m altındaki sokaklarda yeni kaldırım talepleri için Belediyemize dilekçe veya çözüm merkezi yolu ile müracaat yapıldıktan sonra değerlendirmeye alınmaktadır.

Genişliği 12 m altındaki sokaklarda eski kaldırım tamirat talepleri için Belediyemize dilekçe veya çözüm merkezi yolu ile müracaat yapıldıktan sonra değerlendirmeye alınmaktadır.
Asfalt Çalışmaları
Asfalt kaplama ve yama çalışmaları, genişliği 12 metre üzeri olan caddeler Büyükşehir Belediyesi, genişliği 12 metre altında olan sokaklar ise Sincan Belediyesi yetkisinde yapılmaktadır.

Komple sokak asfalt kaplama çalışmaları, 12 m altındaki sokaklarda Belediyemiz tarafından sokağın altyapısı tamamlandıktan sonra yapılmaktadır.

Ekipler tarafından tespit edilen Asfalt yama ve tamirat işleri çalışma programına alınmakta olup dilekçe veya çözüm merkezi yolu ile yapılan müracaatlar hızla değerlendirilerek sonuçlandırılmakta ve ilgilisine bilgi verilmektedir.
Yeni Yol Açılması Talepleri
12 m altındaki yeni yol açılması talepleri; Büyükşehir tarafından bağlı ana yollar açıldıktan sonra Belediyemize dilekçe veya çözüm merkezi yolu ile müracaatı müteakip programa dahil edilerek açılmaktadır.
Boş Arsaların Temizliği
Boş arsaların temizliği için dilekçe veya çözüm merkezi üzeriden müracaatlar alınmakta olup doğal yollardan atık oluşan boş arsalar Belediyemiz tarafından programa alınarak temizlenmektedir.

Stabilize Yol Bakımı
Periyodik olarak mevcut yolların bakımı yapılmakta olup dilekçe ve çözüm merkezi üzerinden yapılan müracaatlar süratle değerlendirmeye alınarak sonucudan ilgilisine bilgi verilmektedir.
Köy Yolları Bakımı
Köy yolları bakımı periyodik olarak kum veya asfat kırığı ile yapılmakta olup dilekçe veya çözüm merkezi üzerinden yapılan müracaatlar süratle değerlendirmeye alınarak sonucudan ilgilisine bilgi verilmektedir.
Duvar Yazıları
Çevre kirliğine sebep olan duvar yazıların silinmesi gibi işler için Belediyemize telefon veya resmi sitemize mail yolu ile müracaat edilmesi halinde hemen müdahale edilmektedir.
Engelli Rampası
Engelli rampası yapılması veya rampa tadilat işlemleri için bina Bina Karar Defterine muvafakat kararı alınarak Belediyemize dilekçeli müracaat edilmesi gerekmektedir.
Tamir ve Tadilat Talepleri
Kamu yararı gözetilen Tüm tamir ve tadilat talepleri kurumlardan resmi yazı ile vatandaşlarımızdan ise dilekçeli müracaatları halinde değerlendirmeye alınmaktadır.
Kanalizasyon ve Yağmurlama Hatları
Tüm yolar ASKİ Sincan Sube Müdürlüğü yetkisindedir.

Kanal hattı tıkanması halinde ASKi nin 270 48 32 nolu arıza ihbar hattına bildirmeniz gerekmektedir.

Göçük nedeniyle Kanal veya yağmursuyu hattı arızası halinde ASKi tarafından yolda kalan arızalar giderilmekte olup kaldırım ile parsel içinde kalan arızalar ise bina yönetimi yetkisinde giderilmelidir.
Kavşak ve Sinyalizasyon
Kavşakların düzenlenmesi Ankara Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığınca yapılmaktadır.

Düzenlenen kavşaklar Sinyalizasyon Çalışmaları Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Dairesi Başkanlığınca yapılmakta olup taleplerin Alo 153'e bildirilmesi gerekmektedir.
Kasis ve Trafik İşaretleri
Hız Kesici Kasis ile Trafik İşaret ve Levhaları Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğünün yetki ve sorumluluğundaddır.

UKOME Genel Kurulunun 2009/27 sayılı kararı gereğince hız kesici kasisler, sadece yayaların trafik güvenliğine yönelik okul ve hastane önlerinde uygun noktalara yapılmaktadır.
Alt ve Üst Geçitler
Alt ve üst geçitler caddelerde inşaa edilmiş olup caddelerde çalışma yetkisi Büyükşehir Belediyesindedir.

Eski üst geçitlerin (Ayaş Caddesi üzeri ve Ahi Mesud Bul. Üzeri hastane önü) yeni ve modern yapılması için Büyükşehir belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığına gerekli yazışmalar yapılmıştır.
Yürüyen Merdivenler
Gimsa önü yürüyen merdivenleri Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği Dairesi başkanlığı Belediyesinde olup şikayetlerin ALO 153'e bildirilmesi gerekmektedir.
Dış Kapı Numaraları
Bina kapı numaraları Büyükşehir Belediyesi Numarataj Şube Müdürlüğü yetkisinde verilmektedir.
Sokak Levhaları
Sokak isim levhaları Büyükşehir Belediyesi Numarataj Şube Müdürlüğü yetkisinde dikilmekte olup şikayetlerin ALO 153'e bildirilmesi gerekmektedir.
Devam Eden İnşaatlar
Belediyemize ait devam eden inşaatlar hakkında şikayet ve bilgi için ilgili kontrol mühendisinden bilgi alınmak üzere Fen İşleri Müdürlüğünün Daili 534 numaralı telefonundan yönlendirme yapılmaktadır.

Hukuk İşleri Müdürlüğü

Avukat Tutmak Zorunlu mudur?
Hukuk sistemimizde tarafların avukat ile temsil edilmesi gibi bir zorunluluk düzenlenmemiştir. Herkes mahkemelerde kendisini temsil etme hakkına sahiptir. Dolayısıyla avukat tutma zorunluluğu sözkonusu değildir.

Ancak her alanda olduğu gibi hukuki işlerde uzmanlık gerektirir. Bu nedenle hukuki konularda gerekli bilgi ve tecrübeye sahip olmadan hareket etmek çoğu zaman telafisi imkânsız zararlara yol açabilir. Öte yandan bazı özel durumlarda avukat bulunması zorunlu olup, kişiler istemese dahi kendilerine bir avukat tayin edilir.
Adli Yardım Nedir?
Adli yardım, bireylerin hak arama özgürlüklerinin önündeki engelleri aşmak ve bu özgürlüğün kullanımındaki eşitliği sağlamak üzere, avukatlık ücretlerini ve diğer yargılama giderlerini karşılama olanağı bulunmayanların, davanın gerektirdiği yargılama giderlerinden geçici olarak muaf tutulmalarının yanı sıra ücretsiz avukatlık hizmetlerinden yararlandırılmasıdır.
Adli Yardımdan Kimler Yararlanabilir?
Kendisinin ve ailesinin geçimi dolayısıyla önemli bir zarurete düşmeksizin avukatlık ücretleri ile yargılama giderlerini karşılaması mümkün olmayan ve adli yardıma konu olan talebinde haklı olan başvuru sahipleri adli yardımdan yararlanabilmektedir.
Adli Yardım Talebi Kabul Olan Kişi Nelerden Yararlanır?
Adli Yardım başvurusu kabul gören kişi;

a) Yapılacak tüm yargılama ve takip giderlerinden geçici olarak muafiyet.
b) Yargılama ve takip giderleri için teminat göstermekten muafiyet.
c) Dava ve icra takibi sırasında yapılması gereken tüm giderlerin avans olarak ödenmesi.
d) Davanın avukat ile takibi gerekiyorsa, ücreti sonradan ödenmek üzere bir avukat temininden,

Hükmün kesinleşmesine kadar ücretsiz olarak faydalanır.
Adli Yardım Başvurusu Nereye ve Nasıl Yapılır?
Ankara ili sınırları içinde olanlar, Ankara Barosu Adli Yardım Merkezinden, diğer illerde bulunanlar ise bulundukları illerdeki baroların adli yardım merkezlerinden aşağıda istenilen belgelerle birlikte Adli Yardım başvurusunda başvurusunda bulunabilirler.

1- Muhtarlıktan veya Kaymakamlıktan alınacak olan “fakirlik belgesi”
2- Muhtarlıktan ya da Kaymakamlıktan alınacak “ikametgah belgesi”
3- Nüfus cüzdanı fotokopisi,
4- Dava için gerekli belgelerin fotokopisi.
Belediye Avukatları Dışarıdan Dava Ve İcra Takibi Yapabilir mi?
Belediye avukatları, görev yaptığı Belediye Başkanlığının tüm sorunlarına, yürürlükteki Anayasa, Yasalar, Tüzükler ve Yönetmeliklere göre ve Belediye Başkanı tarafından verilen vekaletname sınırları içinde çözümler getirmekle görevli ve yetkili olup, dışarıdan dava ve icra takibi yapmaları yasal olarak mümkün değildir.
Dava Açmak Ne Demektir?
Dava açmak bir kişi veya kuruluş aleyhinde mahkeme önünde bir hak talebinde bulunmak demektir. Haksızlığa uğradığınızda, hakkınızı alamadığınızda mahkemeler araya girecek “Türk Milleti adına” yargılama yaptıktan sonra hakkınızı size teslim edecektir.
Dava Açmak Kolay mıdır?
Dava açmak “yetkili ve görevli mahkemeye” dava dilekçenizi, dava harcı ve posta masrafları ile birlikte teslim etmekten ibarettir. Bu tarif kolay görünse de dava açmak önemli yasal sonuçları olan ve mali yük getirmesi ihtimali bulunan ciddi bir iştir. Zira gerek yetkili ve görevli mahkemeyi belirlemek ve gerekse dava sürecinde yapılması gereken bir çok işlem teknik bilgi ve birikimi gerektireceğinden, yapılacak bir çok eksik ve hatalı işlem hakkınızda ciddi sonuçlar doğurmasına neden olabilir.
Davamı Nerede Açmalıyım?
Davalar yetkili ve görevli mahkemelerde açılmalıdır. Hangi tür mahkemenin görevli olduğunu tespit ettikten sonra, hangi yer mahkemesinin yetkili olduğunu da belirlemeniz gerecektir. Bu sorunun kısa bir cevabı olmadığı ve hatalı mahkemeye başvurmak zaman, para ve hak kayıplarına yol açabileceği için davanızı açmadan önce bu konuda gerekli araştırma ve hukuki yardım alınması önerilir.
Dava Açmadan Önce Neleri Bilmem Gerekir?
Bir avukat yardımından faydalanmayacak iseniz aşağıdaki soruları kendi kedinize sorunuz;

a) Dava açmak için yeterli bilgi ve belgeye sahipmisiniz?
b) Davanızın olumsuz sonuçlanması halinde ne gibi sonuçlar doğuracağını değerlendirdiniz mi?
c) Davanızın size maliyeti ne olacaktır? (Dava harcı, masraflar ve avukatlık ücreti vs.)
d) Uğradığınız haksızlığın giderilmesi için başvurulabilecek başka hukuki yöntemler var mı?
Dava Dilekçeniz Nasıl Olmalı?
1. Dava açacağınız yetkili ve görevli Mahkemenin adı
2. Adınız soyadınız, TC kimlik numaranız, açık adresiniz
3. Karşı tarafın; adı soyadı (kurum ise ünvanı), biliyorsanız TC Kimlik Numarası, adresi
4. Açıklama kısmında mümkün olduğunca açık ve öz şekilde olmak üzere;
a) Davanızın konusu ve malvarlığı haklarına dair davalarda dava konusunun değeri
b) İddianızın dayanağı olan bütün olayların sıra numarası altında açık özetleri.
c) İddia edilen her bir vakıanın hangi delillerle ispat edileceği
5. Yasal dayanaklarınız
6. Delilleriniz (Elinizde olan delilleri dilekçeniz ekinde sununuz, elinizde olmayan delillerin ise
nereden temin edileceğini açık şekilde yazınız. Varsa emsal yargı kararları sununuz.)
7. Talebiniz (dava sonucu elde etmek istediğiniz sonuç)
Davalar Uzun Sürer mi?
Adalet Bakanlığı istatistiklerine göre 2014 yılında bir hukuk davasının karara bağlanması Türkiye genelinde ortalama 207 gün almıştır. Bu süre mahkemelere göre değişiklik göstermektedir.

Örneğin 2014 yılında bir dava ortalama olarak; Asliye Ticaret Mahkemesinde 231 günde, İş Mahkemesinde 417 günde, Aile Mahkemesinde 148 günde, Sulh Hukuk Mahkemesinde 91 günde, Asliye Hukuk Mahkemesinde 278 günde, Asliye Ceza Mahkemesinde 270 günde, Sulh Ceza Mahkemesinde 175 günde, Ağır Ceza Mahkemelerinde ise 237 günde karara bağlanmıştır. Bu sürelere yüksek yargı dahil değildir.
İcra Takibi Nedir?
İcra takibi, borçlunun borcunu herhangi bir sebeple ödememesi durumunda, alacaklının bu borcu devlet gücü ile tahsil etmek üzere İcra Müdürlüğü nezdinde başlattığı takip işlemidir.

İcra takipleri, ilamlı ve ilamsız olmak üzere iki türe ayrılır. İlamlı icra takibi, bir mahkeme kararına dayanılarak başlatılan, İlamsız icra takibi ise ortada bir mahkeme kararı bulunmaksızın başlatılan icra takip türüdür.
İcra Takiplerine Karşı Yasal Haklarım Nelerdir?
Öncelikle icra müdürlüğünden gelen belgeleri dikkatle okuyunuz. Alt kısımlarında yapmanız gerekenler ve yasal haklarınız yazılıdır. Borcun size ait olmadığını yada ödenmiş olduğunu iddia ediyorsanız, bildirilen süreler içinde itiraz etmeniz gerekecektir. Ödeme/ icra emrinde yazılı metin size zor ve karmaşık geliyorsa hukuki yardım almanız önerilir.
Tüketici Hakem Heyetleri Nedir?
Tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan karar mercileridir. Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar tarafından belirlenen binalardadır.
Tüketici Hakem Heyetine kimler başvurabilir?
Şikayetin konusu tüketici işlemini kapsayan ve parasal sınırları ( İl ve İlçe ) dahilinde olan tüm tüketiciler ve şikayet edileni tüketici olan satıcı veya sağlayıcılar tüketici hakem heyetlerine başvurabilir.
Tüketici Hakem Heyeti - Başvurunun parasal değeri ile ilgili nereye ve nasıl başvurabilirim? Başvuru Ücretli midir?
Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır. 2016 yılı için Uyuşmazlığınızın değeri;

• 2.320 TL’nin altında ise İlçe Tüketici Hakem Heyetine,
• 2.320 TL ile 3.480 TL arasında ise Büyükşehir statüsünde olan illerde İl Tüketici Hakem Heyetine
• Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerdeki tüketicilerin 2.320 TL ile 3.480 TL arasındaki başvuruları için İl Tüketici Hakem Heyetine
• 3.480 TL’nin altında ise Büyükşehir statüsünde olmayan illerde İl Tüketici Hakem Heyetine başvurabilirsiniz.
• 3.480 TL’nin üzerinde ise Tüketici Mahkemelerine başvurmalısınız.
Tüketici Hakem Heyeti - Başvuruyu Nereye Ve Nasıl Yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetlerine yapacağınız başvuru; tarafların kimlik bilgileri, adresleri, varsa unvanları, iletişim bilgileri, uyuşmazlık konusu ve başvuru sahibinin seçimlik haklarından hangisini tercih ettiğini içeren dilekçe ile, mal veya hizmetin satın alındığı yada başvuru sahibinin ikametgahının bulunduğu yer hakem heyetine bizzat verilmesi suretiyle yapılmalıdır. Sözlü başvuru kabul edilmemektedir. Dilekçe örneklerini ilgili hakem heyetlerinden yada internet sitelerinden temin edebilirsiniz.
Tüketici Hakem Heyeti - Başvuruda Dilekçenin Dışında Başka Bir Belge Gerekli mi?
Başvuruda dilekçeyle birlikte Ayıplı Mal veya Hizmette fatura, servis fişi, sözleşme, vb., Banka Dosya Masraflarında bankadan alınan dekont, hesap dökümü, vb. belgelerle başvurulması gerekmektedir.
Vekalet Ücreti Nedir?
Hukuki bir işlemin yapılması, dilekçenin yazılması, sözlü veya yazılı danışma, hukuki bir dava açılması yahut takibi, ceza davasında savunma veya müşteki vekilliği vb. hukuki süreçlerde avukatla temsil nedeniyle avukata ödenen tutara Vekalet Ücreti denir.

İki tür Vekalet Ücreti vardır. Birincisi, avukat ve müvekkil arasında serbestçe düzenlenen avukatlık ücret sözleşmesine göre ödenmesi gereken ücrettir. Bu tür serbest şekilde ücret sözleşmesiyle belirlenecek olan vekalet ücreti, Asgari Ücret Tarifesinden az, dava değerinin %25 den ise çok olamaz.

İkincisi ise dava sonunda, kazanan taraf lehine Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre karşı tarafa yüklenecek olan vekalet ücretidir. Bu vekalet ücreti de kazanan taraf avukatına aittir.
Dava Sonunda Ödediğim Avukatlık Ücretini Geri Alabilir Miyim?
İster ceza hukukuna ilişkin bir dava olsun, isterse boşanma, tazminat, iş hukuku, ticaret hukuku vb. kapsamdaki bir hukuk davası olsun avukatınıza ödediğiniz avukatlık ücretini karşı taraftan alamazsınız. Zira dava sonucunda mahkeme tarafından kazanan taraf için hükmedilen vekalet ücreti, kaybeden tarafça kazanan taraf avukatına ödenmesi gereken vekalet ücreti niteliğindedir.
Vekalet Ücretine Dava Masrafları Dâhil Midir?
Avukatlık ücreti, dava harç ve masraflarını yahut sair giderleri içermemektedir. Söz konusu ücret emek ve mesaisi nedeniyle avukatın kazancını ifade etmektedir. Ancak sözleşme serbestisi gereği avukat ile müvekkili arasında dava sürecinin masrafları, işin mahiyeti icabı yol, konaklama ve sair giderlere yönelik her şeyin dahil olduğu bir avukatlık ücret sözleşmesi de yapılabilir.
Bilgi Edinme Hakkı Nedir?
Bilgi edinme hakkı, vatandaşların devlet kurum ve kuruluşlarının görevlerinden dolayı sahip oldukları bilgilere ulaşabilme hakkıdır.
Bilgi Edinme Hakkı - Hangi Konularda Bilgi İstenebilir ?
Bilgi edinme hakkı bazı alanlarda sınırlandırılmıştır. Milli güvenliği ilgilendiren, devlet sırrı sayılan bilgilerle adli ve idari soruşturmalara ilişkin bilgiler, ticari sırlar, özel hayata ilişkin bilgiler başvuranlara verilmez. Benzer şekilde, kurumun web sitesinde yayınlanmış veya bir basın açıklamasıyla kamuoyuna sunulmuş bilgiler, istenilen bilginin kurumun o konu hakkında özel araştırma veya çalışma yapmasını gerektirmesi veya bizzat kişinin kendisini ilgilendirmemesi gibi hallerde başvuru reddedilebilir. Sözkonusu sınırlamalar Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve ilgili Yönetmeliğinde ayrıntılı olarak düzenlenmiştir.
Bilgi Edinme Hakkı - Başvuru İçin Ücret Ödemek Gerekir mi ?
Yasada başvurunun yapıldığı kurum veya kuruluşa bilgi ve belge için maliyet tutarı adında bir ücret ödeneceği belirtilmiştir. Uygulamada bilgi edinme başvuruları genelde elektronik postayla yapıldığından ve kurum tarafından verilen yanıtlar da aynı yolla iletildiğinden herhangi bir ücret istenmemektedir.
Bilgi Edinme Hakkı - Başvuru Ne Kadar Zamanda Yanitlanir ?
Kurum ve kuruluşlar, başvuranlara on beş gün içinde yanıt vermek zorundadır. Yanıt yazılı olarak postayla veya elektronik ortamda bildirilir. Başvurunun reddedilmesi hâlinde, ret kararının gerekçesi ve buna karşı başvuru yollarının da yazıda belirtilmesi gerekir.

İnsan Kaynakları ve Eğitim Müd.

İşçi Alımı
Belediyemize kadrolu işçi alımı İŞKUR aracılığı ile yapılmaktadır.
Belediyemize okul dönemi stajyer alımları nasıl olmaktadır.
Okul dönemi stajyer alım başvurusu Nisan ayı içerisinde Sincan ilçesindeki okullara duyuru dağıtılarak bilboardlarla ve Sincan Belediyesi internet sitesinden duyurulur.

Belediyemizde staj yapmak isteyen öğrenciler dilekçe ile şahsen başvuru yaparlar.

Mayıs ayı içerisinde noter huzurunda çekilen kurada adı çıkan öğrenciler Belediyemizde staj yaparlar.
Yaz dönemi üniversite öğrencilerden stajyer alımı nasıl olmaktadır.
Ocak-Mayıs ayları arası üniversite öğrencileri dilekçe ile İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne başvuru yaparlar.

Staj yapmak isteyen öğrenciler Belediyemizde okuduğu bölüm ile ilgili alan var ise staj yapabilirler.
Belediyenizde memur personel alımı var mı?
Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik gereği, yerleştirme işlemi ÖSYM tarafından yapılmaktadır.
Uzman Çavuşluktan ayrılarak dilekçe ile açıktan atanma talebinde bulunmuştum sonucu ne oldu?
Belediyemizde Uzman Çavuş dilekçelerinde hemen cevap verilmemekte olup, alım yapılması halinde değerlendirilerek dilekçe sahibi mülakat için çağrılmaktadır.
Geçmiş yıllara ait SGK dökümü ile ilgili
Belediyemiz evrak kayıt servisine dilekçe ile müracaat etmeleri gerekmektedir.

Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü

KURS KAYDI YAPTIRMAK İÇİN NE YAPMAMIZ GEREKİYOR?
Belediyemiz bünyesinde verilen kurslara www.sincan.bel.tr adresinden e-belediye/kurslar ikonunu seçerek kayıt yapabilirsiniz.
GEZİLER NE ZAMAN BAŞLIYOR?
Belediyemiz tarafından düzenlenen kültür gezileri başvuru tarihleri web sayfamızdan (www.sincan.bel.tr) adresinde ilan edilecektir. Gezilere kayıtları web sayfamızdan başvuru tarihleri içerisinde yapabilirsiniz.
OTOBÜS İSTİYORUZ NE YAPMAMIZ GEREKİYOR?
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Sivil Toplum Kuruluşları otobüs talebi için belediyemizin evrak kayıt birimine otobüs talep dilekçesi bırakabilirler.
AYLIK KÜLTÜR PROGRAMLARI VE TİYATROLAR NELERDİR?
Müdürlüğümüz tarafından düzenlenen kültür programlarıyla ilgili bilgilere 552-553 numaralı dâhili hatları tuşlayarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca kültür programları ve tiyatrolar günlük olarak web sayfamız ile belediyemizin elektronik billboardlarında yayınlanmaktadır.
Eski Aşevi Kültür Salonu'nu nereden kiralayabiliriz?
SİNKENT LTD. den 271 40 10 no'lu telefondan kiralanabilir.

Mali Hizmetler Müdürlüğü

Telefon ile alacaklı firma arayarak Damga Vergisi kesintisi makbuzunu istemektedir.
İstenilen belge düzenlenerek faks veya mail ile cevaplanmaktadır.
Firma telefon ile arayarak bakiye alacağını sormaktadır.
Firma alacak listesine veya muhasebe kayıtlarına bakılarak telefon ile cevaplanmaktadır.
Firma telefon ile arayarak hesap dökümü hakkında bilgi ve belge istemektedir.
İstenilen bilgi ve belge faks veya mail ile cevaplanmaktadır.
Alacaklı firmanın Faks veya mail ile gönderdiği hesap mutabakatı formunun onaylanarak  mutabık olup olmadığımız hususunda bilgi istemektedir.
Firmanın alacak kayıtları incelenerek gönderdiği mutabakat formundaki miktarla
karşılaştırılarak mutabık olup olmadığımız hususu ile ilgili onayladığımız form mail veya faks olarak
bildirilmektedir. 
İlan Reklam Vergisi İçin Beyan
Beyan vermeleri için Vergi levhası (maliye yoklama fişi) ve Kimlik fotokopisi ile Belediyemize gelip beyan vermelerini istiyoruz.
Çevre Temizlik Vergisi İçin Beyan
Beyan vermeleri için Vergi levhası (maliye yoklama fişi), Kimlik fotokopisi, Kira Kontratı, Tapu veya İskân Fotokopisi ile Belediyemize gelip beyan vermelerini istiyoruz.
Yeni işyeri açtım İlan reklam ve çevre Temizlik beyanı için ne gibi evrak getirmem gerekiyor?
Getirilmesi gereken evraklar Vergi levhası (maliye yoklama fişi), Kimlik fotokopisi, Kira Kontratı, Tapu veya İskân Fotokopisi yeterli olacaktır. Eğer işyeri cadde üzerindeyse İlan reklam vergisini Büyükşehir Belediyesine Yatırılması gerektiğini iletiyoruz. Çevre temizlik vergisi için cadde veya sokak ayrımı yapılmaksızın Belediyemize beyan vermeleri gerekiyor.
İlan reklam vergisi için ışıklı ve ışıksız tabela metre kare fiyatı nedir
Işıklı 61,45 TL ışıksız 49,59 TL dir.
İlan reklam ve çevre temizlik vergilerimi oraya gelmeden nasıl ödeyebilirim?
Sincan Belediyesinin sitesinden ödemeler sekmesinden TC no, vergi kimlik no veya biliyorsa sicil numarasıyla ödeme yapabilir. Yatıracağı tutarı biliyorsa Ziraat bankası iban no: TR600001000731496147925001 nolu Belediyemizin hesabına açıklama yazarak (örn: 2016 yılı ilan reklam veya çevre temizlik vergi borcu gibi) yatırabilir.
Vergi dairesinden şirketimin kapanışını verdim, başka ilde ikamet etmekteyim oraya gelemiyorum İlan reklam veya çevre temizlik vergi kaydımı kapattırmak istiyorum ne yapmalıyım?
Vergi dairesi Yoklama Tutanağını ve size ulaşabileceğimiz telefon numarasını [email protected] mail adresine gönderebilirsiniz. Kapanış yapıldıktan sonra kapanış bilgisi ve varsa borç bilgisini iletmek için telefon numarasını alıyoruz
İşyerimin önüne veya sokak başına TOTEM (ayaklı tabela) koymak istiyorum ne yapmam gerekiyor?
Eğer totemi koyacağı yer cadde ise Büyükşehir Belediyesi ile irtibata geçmeleri gerekiyor.

Sokak ise Totemi koyacağı yeri farklı açılardan fotoğraflayıp Belediyemiz İlan Reklam servisine gelip dilekçe ile fotoğrafları ibraz etmesi gerekiyor. Dilekçeyi inceleyip (gerektiğinde Zabıta Müdürlüğüyle uygun olup olmadığını görüşüp) totem konulması uygun veya uygun değil diye dilekçeye cevap yazıyoruz.
Sincanın ….. mahallesinde oturuyorum. Altımda bulunan dükkân, tabelasını benim balkonuma, duvarıma veya camımım önüne astı, bu durumdan şikâyetçiyim ne yapmam lazım?
Eğer belirtilen adres cadde ise Büyükşehir Belediyesi ile irtibata geçmeleri gerekiyor. Sokak ise Belediyemize gelip hem birimimize hem de Zabıta Müdürlüğüne şikâyet dilekçesi doldurması gerek. Doldurulan dilekçeye istinaden yerinde kontrole çıkıyoruz, uygunsuzluk görünüyorsa firma ile görüşüp tabelanın uygun bir yere asılmasını sağlıyoruz. Eğer uygunsuz bir durum yok ise şahıslara uzlaşmaları konusunda bilgi veriyoruz.
Cadde ve bulvar üzerlerinde bulunan billboardlara reklam vermek istiyorum ne yapmam lazım?
Sincan Belediye Başkanlığına ait olan bilbort larda sadece belediye ilan ve duyurularına yer verilmektedir. Büyükşehir Belediyesine ait bilbort larda ise ticari ilanlar için irtibat numarası yazılmıştır.
Belediye Hissesi (Şuyulu Arsa ) talebinde bulunmuştum Encümen Kararı çıktımı? Çıktıysa Tutar Ne kadar?
Mükelleften Hissenin bulunduğu ada parsel öğrenilip Encümenden Çıkan Kararlar Dosyasından Bakıp Cevap veriyoruz.
Belediye Vergi Numarası
Vergi No ;770 006 15 91

Özel Kalem Müdürlüğü

Evlendirme (Nikah) İçin İstenen Belgeler
1-NÜFUS CÜZDANI:
a) Nüfus cüzdanlarının birer adet fotokopisi getirilecektir.
b) Nüfus cüzdanları fotoğraflı ve on yılı geçmemiş olacaktır.

2-SAĞLIK RAPORU
a) Medeni kanunun 136 maddesi ve Evlendirme Yönetmeliğinin 20/ c bendi gereği çiftler evlenmelerine engel hastalığının bulunmadığını gösteren sağlık raporunu saat 11:00 a kadar SİNCAN 6 NOLU SAĞLIK OCAĞI: OSMANLI MAH. PIRIL SOKAKTAKİ SAĞLIK OCAĞINDAN ALMALARI GEREKMEKTEDİR. (SARAYCIK YOLU ÜZERİ ESKİ MACİT MARKETİN YANI)
b) Ankara'da ikamet etmeyen çiftlerimizin saat 14.30 a kadar ETİMESGUT TALASEMİ TANI MERKEZİNDEN TEMİN EDEBİLİRLER. (Etimesgut Turgut Özal Köprüsü üzerinde Halk Sağlığı Laboratuvarı) Tel: 0312 243 07 08
(Sağlık raporu, Yetkkili kurumdan resimli ,onaylı ve nikah müracatı için olmak kaydı ile Ankara dışındaki illerdende alınabilir.)
3-FOTOĞRAF
a) 4'er adet vesikalık fotoğraf ve son 6 ay içerisinde çekilmiş olması gerekir.
b) Resmi üniformalı ve yüzü kapalı fotoğraflar, Fotokopi ve Bilgisayarlarla çoğaltılan resimler kabul edilmez.

4-NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ
a) 18 yaşını doldurmayanlar Vukuatlı Nüfus Kayıt örneği getirmeleri gerekir.
b) Yabancı uyruklu Vatandaşlarla evlenenler Nüfus kayıt örneği getirecektir.

5-EHYİYET BELGESİ ve BEYANNAME
a) Evlendirme Ehliyet belgesi ve Beyanname Evlendirme Memurluğumuzca hazırlanır.

6-EVLENME YAŞI
a) Erkek ve Kadın 18Yaşını doldurmadıkça evlenemez.
b) 16 yaşını bitirmiş ,17yaşından gün almış kadın ve erkek mahkeme kararı ile evlenebilir.
c) 17 yaşını dolduran ,18 yaşından gün almış kadın ve erkek Anne ve baba veya yasal temsilcisinin izni olmadıkça evlenemez.
d) Vasi olanlar ise vasi kararı getirecek ve vasisinin izni ile evlenebilecektir.
e) Anne, baba ve vasiler nüfus cüzdanları ile birlikte müracaat esnasında hazır bulunacaktır.

7-YABANCI UYRUKLU
a) Yabancı Uyruklu olan erkek veya kadın Türkçe Bekarlık Belgesini (Evlenme Ehliyet Belgesi) bağlı olduğu konsolosluktan alacaktır. Bu belgede kişinin adı ,soyadı , ana adı ve baba adı ile doğum tarihini ve evlenmesine engel bir halinin bulunmadığı gösterir (bekar,dul ,boşanmış ) şekilde Türkçe olarak Türk Dış İşleri Bakanlığı ‘ndan onaylattıktan sonra 1 adet fotokopisiyle birlikte getirilecektir. Çok dilli belgelerintasdik mecburiyeti yoktur. Apostilli belgelerde kendi ülkelerinde bulunan Türk konsolosluğuna onay yaptırılacak Konsolosluk onayı olmayanlar Türkiyede Türkçe tercüme ettirilerek noter onayı yaptırılacaktır.
b) Boşanan kadınların boşanma tarihini belirtir belge getirmeleri gerekmektedir.
c) Pasaport yeminli bürodan Türkçe tercümesi yaptırılarak noter tasdikli olacaktır.
d) Yabancı uyruklu bay ve bayan Türkçe bilmiyorsa nikahta tercüman getirmek zorundadır.

8-MÜRACAAT VE İZİN BELGESİ
a) Çiftler Müracaat ve izin işlemini şahsen ikisi beraber veya vekil olarak atadığı Anne babası vasıtası ile de yürütebilecektir. Bunun için özel vekâletname düzenlenmesi ve bu vekalet namede vekalet veren ile vekili ve evleneceği kişinin tam kimlikleri ile evlenme işlemlerinin yürütülmesi için verilmiş olduğunun açıkça belirtilmesi şarttır.
b)Sincan’ da ikamet edipte İzin Belgesi alarak başka belediyede nikah yaptıracak çiftler, Nüfus Cüzdanı, Nüfus cüzdanı fotokopisi ve Sağlık Raporları ile birlikte bizzat müracaat edeceklerdir.

9-SOYADI DİLEKÇESİ
a) Kendi soyadını kullanmak isteyen bayan soyadı dilekçesini memurluğumuzdan müracaat esnasında temin edebilirler.
10-) Müracaat esnasında alınan Evlendirme Harçları : Belediye içi nikah salonu için hafta içi :90,00-TL Hafta sonu :182,00-TL Dışarda özele ait salonlarda :418,00-TL .harç alınmaktadır.
UYARI
a) Nikah yaptıracak çiftlerin, nikah saatinden 10 dk. önce gelmeleri önemle rica olunur.
b) Gününde gelmeyenlerin işlemleri iptal edilir ve hiçbir evrak iade edilmez.
c) Evraklar 6 ay geçerlidir. Nikâha gelmeyenlerin durumlarını 48 saat önceden bildirmeleri, BİLDİRMEDİKLERİ takdirde ücretleri iade edilmez.
Sincan Belediye Başkanlığı Faks Numaraları nedir?
271 73 60 Özel kalem Faks
271 12 72 Destek Hizmetleri Müdürlüğü Faks
270 49 18 Bakım Onarım Faks
271 28 58 Cenaze İşleri Faks
269 17 77 Kültür Sosyal Faks
271 19 91 Emlak Faks
277 05 65 Fen İşleri Faks
645 18 12 İmar Müdürlüğü Faks
271 97 17 İnsan Kaynakları Faks
270 25 16 Muhasebe Faks
277 13 05 Park ve Bahçeler Faks
271 30 48 Plan Proje Faks
271 49 88 Spor Kulübü Faks
645 17 41 Temelli Emlak Faks
270 69 40 Veterinerlik Faks
270 78 68 Zabıta Faks
276 00 04 Sincan Belediyesi Genel Faks

Park ve Bahçeler Müdürlüğü

Ağaç Kesimi ve Budama Talepleri
Müdürlüğümüz tarafından hiçbir şekilde ağaç kesimi yapılmamaktadır.

Cadde, sokak ve kaldırımlardaki ağaçların budaması yapılmaktadır.

Özel alanda ağaç budaması yapılmamaktadır, özel alanda sadece enerji hatlarına değen ağaçların budaması yapılmaktadır.
Kıdem Tazminatı Talepleri
Hizmet alımı işinde çalışan işçilerden sadece kıdem tazminatını almaya hak kazanarak iş akitleri son bulan işçiler, kıdem tazminatını almaya hak kazanmaktadır.
İlaçlama Talepleri
Müdürlüğümüz tarafından park ve fidanlık alanların ilaçlaması yapılmaktadır. Cadde, sokak ve binaların ilaçlaması Temizlik İşleri Müdürlüğü veya Büyükşehir Çevre Koruma Kontrol Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.

Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü

Sıcak yemek kimlere veriliyor? Nasıl alınabilir?
Dilekçe ile telefonla ya da bizzat müracaat edilebilir. Maddi durumu iyi olmayan, yemek yapamayacak durumda sağlık sorunları bulunan, yaşlı, yatalak olan vatandaşlara araştırma sonucu şartlar uygunsa sıcak yemek yardımı yapılıyor.
Gıda yardımı nasıl alınabilir?
Dilekçe ile telefonla ya da bizzat müracaat edilebilir. Adrese kontrole gidilir, şartlar uygunsa gıda yardımı yapılır.
2.el eşyayı nasıl verebiliriz?
Telefon ya da bizzat müracaatla adres alınır. Personel tarafından eşyaların kullanılabilirliği kontrol edildikten sonra uygunsa talebi olan ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırılır.
Cenaze olduğunda ne yapmamız gerekmektedir?
1.Ölüm evde gerçekleşmişse;
Belediye santralinden cenaze hizmetleri aranır. (444 4 762/663) Buradaki görevli adres bilgilerini alarak kurum doktorunu adrese yönlendirir.

2-Ölüm hastanede gerçekleşmişse;
Cenaze yakınlarının ölüm raporunun aslıyla cenaze hizmetlerine gelmesi gerekir.
İl dışına cenaze nakli var mı?
İl dışı cenaze nakli yapılmaktadır.
Cenaze - Servis aracı nasıl ve nereye veriliyor?
Ölüm belgesinin aslı ibraz edilerek dilekçe ile müracaat edilir. Servis aracı Ankara il sınırları içerisinde ücretsiz hizmet verilmektedir.

Temizlik İşleri Müdürlüğü

Hafriyat Alımı
Belediyemiz 10 çuvala kadar olan hafriyatları ( bir kişinin kaldırabileceği ağırlıkta olması kaydıyla ) ücretsiz almakta.
Şu an için ;

01.01.2017 tarihi itibariyle,
1 kamyonet = 120,00 TL
Yarım kamyonet = 60,00 TL
Açık Hafriyat 1 kamyonet = 175,00 TL
1 kamyon = 470,00 TL
Hafriyatlar kaldırım üzerinde olması durumunda kaldırılmaktadır. ( Bina içi , garaj girişi vb. durumlarda alınmamaktadır.)
Konteyner Talebi
Saat uygulaması ve dış etkenler sebebiyle poşet ile toplama yönteminden verim alınamadığından, konteyner ile toplama yöntemine geçiş kararı alınmıştır. 31/03/2017 tarihi itibari ile Sincan genelindeki 57 mahallemizde konteyner dağıtımı tamamlanmış olup,eksik yada yıpranmış olanlar program dahilinde yenilenmektedir.
Boş Arsaların Temizliği
Özel mülkiyetler arsa sahiplerine ait olup, ilçe sınırları içerisindeki kamuya ait olan boş arsalar ekiplerimiz tarafından program dahilinde temizlenmektedir.
Araçlar ve Elemanlara Yönelik Gelen Şikayetler
Belediyemiz çözüm merkezine iletilen araç ve elemanlardan kaynaklı şikayetleriniz yetkililerimiz tarafından titizlikle incelenerek sonuçlandırılacak olup, muhatapları konu ile ilgili bilgilendirilecektir..
Eski Eşyaların Alımı
Alınması istenilen Eşyaların kaldırım üzerinde yayaların geçişini engellemeyecek şekilde bırakılması,ve adres bilgilerinin eksiksiz olarak çözüm merkezine iletilmesinden sonra, ekiplerin programı dahilinde en kısa zamanda yardımcı olunacaktır.
Zamansız Çöp Atımı
Çözüm merkezine (444 47 62 ) bildirilen, ihbar ve şikayetleriniz Çevre Denetim Ekiplerimizce yerinde değerlendirilip Çöp atan bina ile ilgili gerekli işlem yapılacaktır.
Dal ve Otların Alımı
Alınması talep edilen Dal ve Otların bahçe dışına, kaldırım üzerine çıkartıldıktan ve adres bilgileri çözüm merkezine (444 47 62 ) eksiksiz kaydettirildikten sonra , program dahilinde ekiplerimizce en kısa zamanda kaldırılacaktır.
İlaçlamaya Yönelik Gelen Şikayetler
Mahallelerimizde haftanın belirli günlerinde araç üstü ULV cihazları ile düzenli olarak uçkun mücadeleleri yapılmaktadır. Şikayete konu olan adres bilgileri, kontrol ekipleri tarafından değerlendirilecektir..
Daire, İş yeri, konut, site , ağaçlık alanlar ve bunun gibi mekanlara yönelik ağaç böcekleri ve diğer haşerelerle mücadelede, bu konuda uzman personel tarafından uygun şekilde müdahele edilmelidir.Konu ile ilgili özel ilaçlama firmalarından ve Ankara Büyük şehir Belediyesi Belplas 384 66 11’den ücreti mükabilinde yapılmaktadır.
Geri Dönüşüme Yönelik Gelen Şikayetler
Atık yağlar 5 lt ye kadar bölgedeki en yakın okulda bulunan atık yağ makinesine yönlendirme yapılarak, daha fazla ise adres bilgileri alınıp firmaya bilgi verilerek alınmaktadır.
Temiz kullanılmış kıyafetler ilçe sınırları içerisinde belirli noktalarda bulunan giysi kutularına atmalarını bildirerek, vatandaşımızı yönlendirmek.
Kağıt ve kartonlar için, geri dönüşüm konteynerleri belirli noktalarda yer almakta olup, cam atıklar için yine belirli noktalarda kumbaralar mevcuttur.

Zabıta Müdürlüğü

Seyyar Satıcı Şikayeti
Adres ve araç bilgileri(plaka,renk ve marka-model) alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Sütçü ve Havalı Korna Şikayeti
Adres ve araç bilgileri(plaka,renk ve marka-model) alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Hurda Araç Şikayeti
Adres ve araç bilgileri(renk ve anlaşılabilir durumdaysa marka-model) alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Su Sızıntısı Şikayeti
Gerekli yazışmaların ve tebligatın yapılabilmesi için şikayet sahibinin bilgileriyle beraber çağrı merkezi üzerinden kayıt açılması gerekmektedir.
Plastik Geri Dönüşüm Malzemesi,Hurda Toplama ve Biriktirme Şikayeti
Şikayetçi vatandaşa toplama yapabileceğinin fakat biriktirme yapamayacağının bilgisi verilir. Biriktirme yapıyorsa adres bilgileri alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Binalardaki ortak kullanım alanlarını(Bahçe, Sığınak, Merdivenler vs.) geçici süreliğinede olsa işgal etme Şikayeti
Adres bilgisi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Kaldırımı Malzeme Koyarak ve ya Araç Park Ederek İşgal Etme Şikayeti
Adres ve araç bilgileri(plaka) alınıp 155 emniyet trafiğe bildirilir.
Malzemeler için ise görevli zabıtaya adres ile bildirimde bulunulur.
Soba Yakma Şikayeti
Denetleme ve yaptırım yetkisinin Büyükşehir Belediyesinde olduğunun ve Alo 153 Mavi Masa Şikayet Hattını araması gerektigi bilgisi verilir
Parkta Alkol İçen Ve Uygunsuz Harekette Bulunanlarla İlgili Şikayet
Adres ve Şahışlar Hakkında bilgi(Kaç kişiler ve ne yapıyorlar)alınıp görevli ekibe bildirilir
Ateş Yakma Şikayeti
Adres bilgisi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Gürültü Şikayeti
Adres ve Gürültü hakkında (çocuk,makine,müzik vs.) bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Hayvan Besleme Şikayeti
Adres ve Şikayetçi olduğu konu hakkında(Gürültü,Koku vs.) bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Ahır Şikayeti
Adres ve Şikayetçi olduğu konu hakkında(Gürültü,Koku vs.) bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
İmara Aykırı Kaçak Yapı Şikayeti
İmar Müdürlüğüne mail veya dilekçe yoluyla yazılı şikayette bulunması gerektiğinin bilgisi verilir.
Müşteriye Kaba Davranış Şikayeti
Adres ve Şikayetçi olduğu konu hakkında bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Sokak Hayvanlarıyla İlgili Şikayet
Çevre Koruma Müdürlüğü ile görüşmesi gerektiğinin bilgisi verilir
Kaçak Sigara Satışı şikayeti
Polisi araması gerektiğinin bilgisi verilir
Tek Sigara Satışı Şikayeti
Adres bilgisi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir.
Afiş ve Reklam Şikayeti
Afişin bulunduğu yerin adresi ve konusu hakkında bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Belediye Encümeninin Belirlediği Saatler Dışında İnşaat Çalışma Şikayeti
Adres ve İş başlama ve bitirme saati hakkında bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Toplu Taşıma Araçlarıyla İlgili Şikayetler
Toplu Taşıma Araçlarının denetim ve yaptırım yetkisi Büyükşehir Belediyesindedir.Alo 153 Mavi Masa Şikayet Hattını araması gerektiginin bilgisi verilir.
Pazar Servisleriyle İlgili Şikayetler
Pazar ve Araç bilgileri (plaka) alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir.
Pazar Esnafı İle Sorun Yaşayan Müşteri Şikayeti
Bütün pazarlarda görevli zabıta ekibimiz ve karakolumuz bulunmaktadır. Vatandaş pazar içerisindeki zabıta karakoluna yönlendirilir.
Erken Saatte Çöp Çıkarma Veya Moloz Şikayeti
Temizlik İşleri Müdürlüğüne yönlendirilir
Güvenlik Önlemleri Alınmadan Yapılan İnşaat Çalışması
İmar Müdürlüğüne yönlendirilir
Parklardaki Çeşmelerin Şahsi İşlerde (Halı ve Araç Yıkama vs.) Kullanılması Şikayeti
Adres ve Şikayet Hakkında (araç yıkama ise plaka) bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Sokak Düğünü Şikayeti
Adres bilgileri alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
İşyerleriyle İlgili Gelen (temizlik,ruhsat,gürültü vs) Şikayetler
Adres ve Şikayet konularıyla ilgili bilgiler alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Bozuk veya Hatalı Ürün Şikayeti
Kaymakamlık içerisinde bulunan Tüketici Hakem Heyetine yönlendirilir
Bozuk Gıda Şikayeti
Alo Gıda 174 e bildirmesi gerektiginin bilgisi verilir
Bağırarak satış veya Müzik Yayını Yapan İşyeri Şikayeti
Adres ve Şikayet Hakkında bilgi alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Kapalı Alanlarda Sigara İçme Şikayeti
Alo 184 nolu Sağlık Bakanlığı Şikayet Hattını araması gerektiginin bilgisi verilir
Harfiyat Döküm Şikayeti
Adres ve Araç bilgileri (plaka,renk,marka-model) bilgileri alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Dilenci Şikayeti
Adres ve Şahıs hakkında bilgi (cinsiyet, kıyafet,kişi sayısı vs) alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
Halı,Kilim Çırpma ve Çamaşır Asma Şikayeti
Öncelikle bina yöneticisine şikayette bulunması istenir eğer yönetici çözüm olamıyorsa adres bilgileri alınıp görevli zabıta ekiplerine bildirilir
Fırın Bacalarında Gelen Şikayetler
Adres ve şikayet bilgileri alınıp görevli zabıta ekibine bildirilir
4444
762
SNC

Whatsapp: 0530 861 6323

Tandoğan Mah. Billur Sok. No: 8 Sincan - ANKARA

Aklınızda Hala
Sorular mı var?